Klantenservice

1. BESTELLEN

1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kunt eenvoudig in 3 stappen bestellen:
1. Plaats de gewenste artikelen in je winkelmand en ga verder naar bestellen.
2. Open het winkelmandje, controleer je bestelling, vul je gegevens in en controleer deze.
3. Reken je bestelling af. 

Je ontvangt binnen 1 uur een bevestigingsmail van ons.

2. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven kan het zo zijn dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Check dit altijd eerst! Mocht je hem daar ook niet kunnen vinden, mail dan naar klantenservice@bynomads.nl. Wij zoeken het graag voor je uit.

3. Ik heb een verkeerd adres ingevuld of ik wil mijn bestelling wijzigen. Wat moet ik doen?

Verkeerd adres
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Zorg dat je je ordernummer bij de hand hebt. Als je bestelling nog niet aan de bezorger is meegegeven, dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen doen. Is het pakket al onderweg, dan kunnen wij voor deze bestelling het adres helaas niet meer wijzigen. Bij een verkeerd ingevuld adres zal je bestelling naar ons retour worden gestuurd. 

Bestelling wijzigen
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Zorg dat je je ordernummer bij de hand hebt. We gaan kijken wat we voor je kunnen doen.

2. BETALEN

1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden:

  • iDeal
  • PayPal
  • Bancontact / Mister Cash
  • SOFORT Banking

2. Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?
Heb je een kortingscode? In dit geval kun je hier (deels) mee betalen door de code in te voeren in je winkelmand. De stap voor de check-out.

3. BEZORGING

1. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Orders die maandag t/m vrijdag vóór 14 uur worden besteld, worden mits op voorraad dezelfde dag nog verzonden, met uitzondering van maatwerkproducten zoals kabels op lengte. We streven ernaar deze binnen 24 uur te verzenden.

Het bezorgen van bestellingen in België kan 1 tot 2 werkdagen langer duren.

2. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Met de Track & Trace code van de koerier kun je de exacte levertijd van jouw bestelling online volgen. De Track & Trace informatie ontvang je automatisch per e-mail zodra jouw bestelling is verzonden.

3. Wat als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt geleverd?
Was je niet thuis toen de bezorger aan de deur stond? Dan ontvang je een kaart in de brievenbus. Daarop staat aangegeven of je pakket eventueel bij de buren is afgegeven. Indien dat niet het geval is, dan kun je met behulp van de bezorgcode op de kaart en je postcode op de DHL website een nieuwe bezorg mogelijkheid kiezen.

4. Wat zijn de verzendkosten?
Onderstaand een overzicht van onze verzendtarieven:

Bestellingen tussen de 0 – 30 kg:

  • Bestellingen tot €50 – €4,95. 
  • Bestellingen vanaf €50 – Gratis verzending

In België geldt een vaste bijdrage van €7,99, ongeacht de bestelwaarde. 

Bestellingen > 30 kg:

  • Is jouw bestelling zwaarder dan 30 kg? Dan wordt jouw bestelling geleverd per (mini)pallet. Voor deze verzending rekenen wij binnen Nederland geen verzendkosten.

In België geldt een bijdrage van €50.

Wij leveren alleen in Nederland en België.

4. RETOURNEREN

1. Wat zijn de retourvoorwaarden?
Is het product niet wat je had verwacht? Je hebt de mogelijkheid om het product binnen 14 dagen te retourneren*. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Indien de bestelling uit verschillende leveringen bestaat, gaat de termijn van 14 dagen in, wanneer je de laatste zending hebt ontvangen.

Het is belangrijk dat elk geroutineerd product géén enkele gebruikssporen bevat, compleet is en met de originele verpakking wordt verzonden. Indien het vermoeden bestaat dat het product reeds gebruikt of beschadigd is, behoudt by NOMADS zich te allen tijde het recht voor om slechts een gedeelte van het bedrag te crediteren.

* Enkele artikelen zijn uitgezonderd van retour, zoals speciaal bestelde artikelen, maatwerk (bedrading), en artikelen met digitale inhoud.

2. Wat zijn de retourkosten?
Retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij er sprake is van een duidelijke fout van onze kant.

3. Hoe kan ik retourneren?
Het retourproces gaat als volgt:

  1. Vul ons retourformulier volledig in.
  2. Nadat wij jouw retour aanvraag hebben ontvangen gaan wij deze beoordelen. 
  3. Wanneer alles in orde blijkt, ontvang je van ons een e-mail met verzendinstructies. 

Indien je een product retourneert zonder eerst het retourformulier te hebben ingevuld, kunnen wij jouw retour niet in behandeling nemen, omdat we dan niet weten dat het van jou is.

Terugbetaling
Wanneer wij jouw retour hebben ontvangen gaan wij daarmee aan de slag. Na verwerking van jouw retour zorgen wij ervoor dat jouw geld binnen uiterlijk 14 dagen wordt teruggestort op het door jou opgegeven bankrekeningnummer.

5. SERVICE & GARANTIE

1. Wat zijn de garantievoorwaarden?
by NOMADS biedt garantie volgens de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant. Deze zijn als volgt:

– Alle Victron Energy artikelen met uitzondering van accu’s: 72 maanden
– Victron Energy lithium accu’s: 36 maanden
– Victron Energy lood-zuur accu’s: 24 maanden
– Alle overige artikelen: 24 maanden.

Uitgesloten van garantie:
– Een defect dat is ontstaan door:
– Normale slijtage.
– Een product niet volgens de gebruiksaanwijzing te gebruiken.
– Montage, installatie of gebruik anders dan volgens de gebruiksaanwijzing.
– Wanneer je niet in het bezit bent van de originele aankoopbon.
– Beschadiging door grove nalatigheid of opzet. 
– Bij van buitenaf komend onheil (bijv: blikseminslag, waterschade, natuurrampen, etc.).

2. Hoe kan ik mijn product laten repareren binnen de garantietermijn?
Een product aanmelden voor reparatie gaat als volgt:
1. Vul het retourformulier in door op retourformulier te klikken. Hierbij geef je aan om welk product het gaat, wanneer dit product is gekocht en wat het exacte probleem is.
2. Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen gaan wij deze beoordelen. Blijkt een product aangemeld te zijn als zijnde in garantie, maar blijkt dat deze op basis van de aankoopdatum of type schade buiten garantie valt, kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht.
3. Na beoordeling van jouw aanvraag ontvang je van ons een e-mail met daarin verzendinstructies.

3. Mijn product is defect. Wat moet ik doen?
Is een product defect zonder jouw toedoen? Dan kun je het product binnen 30 dagen, onbeschadigd en in de originele verpakking, franco retour sturen. Uiteraard geldt dit alleen voor producten die bij ons zijn gekocht.

Een defect product retourneren gaat als volgt:
1. Vul het retourformulier in door op retourformulier te klikken. Hierbij geef je aan om welk product het gaat, wanneer dit product is gekocht en wat het exacte probleem is.

2. Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen gaan wij deze beoordelen. Wanneer alles in orde blijkt, ontvang je van ons een e-mail met verzendinstructies. 

3. Naar keuze wordt het aankoopbedrag op je rekening gestort of een nieuw product geleverd.

4. Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Heb je een klacht? Maak deze dan kenbaar door te mailen naar klantenservice@bynomads.nl. Indien dit niet tot een oplossing leidt, is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Als jouw klacht nog niet elders in behandeling is, dan kun je jouw klacht deponeren via het platform van de Europese Unie.

6. LAAGSTE PRIJSGARANTIE

by NOMADS doet zijn best om eerlijke en scherpe prijzen te hanteren. Mocht jij elders toch een lagere prijs vinden? Dan bieden wij dit product voor dezelfde prijs, mits er aan de volgende voorwaarden is voldaan:

1. Je dient aan te tonen dat de concurrent goedkoper is, bijvoorbeeld door een printscreen van de desbetreffende website te maken of een foto van een folder.
2. Alle productspecificaties van de concurrent en die van ons dienen identiek te zijn.
3. Het artikel dient op voorraad te zijn bij de concurrent.
4. De levertijd van de concurrent dient hetzelfde te zijn als- of sneller dan die van by NOMADS.

Uitgesloten zijn:
– Maatwerkproducten; de laagste prijsgarantie geldt niet op maatwerkproducten zoals kabels op lengte.
– Grote hoeveelheden; by NOMADS behoudt het recht voor om de afgifte te beperken tot enkele producten.
– Concurrerende wederverkopers als eBay en Amazon, omdat deze helaas veel nagemaakte en gereviseerde producten verkopen. Daarnaast bieden deze sites geen enkele technische ondersteuning.

Indien het product aan bovenstaande voorwaarden voldoet, kun je een e-mail sturen naar klantenservice@bynomads.nl.

Scroll naar boven